Inilah wanita yang tinggi kedudukannya

Wahai wanita muslimah yang benar (jujur), wahai wanita mukminah yang suka bertobat. jadilah anda seperti pohon kurma, jauh dari keburukan, terhindar dari gangguan, bila dilempari dengan batu, ia menggugurkan buahnya, senantiasa hijau, baik pada musim panas maupun musim dingin, lagi bayak manfaatnya.
Jadilah anda seorang wanita yang tinggi kedudukannya, jujur dari semua urusan yang rendah dan terpelihara dari segala sesuatu yang memperdaya norma rasa malu. Bicara anda adalah berdzikir, penalaran anda adalah mengambil pelajaran dan diam anda adalah berpikir.

   Manakala keadaannya sudah demikian, niscaya anda akan merasa bahagia dan senang. Selanjutnya, akan digelarkanlah bagi anda rasa simpati penduduk bumi kepada anda dan anda akan dihujani oleh pujian yang baik dan doa yang tulus dari semua mahluk. Allah akan menyingkapkan semua awan kesengsaraan yang selama ini menaungi anda, menghilangkan rasa takut yang menghantui anda, dan menyingkirkan kekeruhan yang bertumpang-tindih menghimpit anda. Tidurlah anda dengan iringan bacaan doa dari semua orang mukmin buat anda dan bangunlah anda dengan diiringi lantunan pujian yang ditujukan kepada anda. Bila sudah demikian, anda akan mengetahui bahwa kebahagiaan itu bukan terletak pada banyaknya tabungan anda, melainkan berada pada ketaatan kepada Yang Maha Terpuji. Kebahagiaan itu bukan terletak pada pakaian yang baru, bukan pada pelayanan para pelayan, tetapi terletak pada ketaatan kepada Tuhan Yang Maha Mulia.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

shares